keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Eipähän tartte käydä Hulluilla päivillä

Huohh onhan se selvä ettei nämä äippärahat mitään huikeita ole. Mutta jos tilille jää vain pari kymppiä vuokran ja laskujen jälkeen eikä kaikkiin edes riitä, niin missä on vika? Minussa itsessäni tietenkin. Ehkä on tullut shoppailtua liikaa, vaikka tietää ettei olisi varaa ylimääräiseen. Sitten se on sellaista soutamista ja huopaamista, että myy jotain pois, mieluiten nettikirppareilla kun sieltä saa rahan suoraan tilille. Loputon suo. Toki on parempiakin kuukausia, ja enhän minä ainoa aikuinen tässä taloudessa ole. Mihin ne rahat sitten menee? Tällä hetkellä kun syön pelkkiä pussikeittoja, ruokaan menevä raha on siinä. Vesijumppaan menee vitonen per kerta.  Kirppareilla käyntiä olen jo vähentänyt, sinnekin sai viikossa menemään useita kymppejä. Nettikirppareilta tulee liian usein ostettua Helmille vaatteita varastoon asti, siitä voi karsia. 



Säästöön ei juurikaan rahaa jää, mutta olen laittanut nyt itselleni yhden säännön: Jos saan jotain entistä myytyä, silloin saan ostaa jotakin samanarvoista tai edullisempaa tilalle. Tai pistää säästöön. Harvemmin sitä sinne kyllä päätyy...

Olisi upeaa päästä joskus ulkomaille, mutta eihän sitä säästämättä pääse Ruotsia kauemmas. Haaparanta, jeejee. Köyhän naisen Riviera :D :D 

Stockalla olisi taas Hullut päivät. Selasin kuvastoa, ja ei siellä kyllä edes olisi niin montaa mielenkiintoista asiaa jotka olisi PAKKO saada. Eipä siis tule edes mentyä kiusaamaan itseäni. 

Kunhan jää kotihoidontuelle, eihän siitä jää käteen paljon mitään?? Pakko hommata joku lisäduuni.

Lottovoittoa odotellessa. 

Mitä säästövinkkejä teillä olisi?

10 kommenttia:

  1. Arjen miljonäärillä on sentään söpö pieni vauva. :) Se jos mikä on rikkautta elämässä, kun kaikki eivät voi omaa lasta saada.

    VastaaPoista
  2. Lopeta se ostaminen, tai osta VAAN TARPEESEEN! Mitä todella tarviit, etkä sinne kaappiin homehtumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on erittäin hyvä vinkki, kun saisi sen vielä käytännössä toteutumaan ;) ehkä mä tässä asiassa parannan.

      Poista
  3. Ihania kuvia <3 Niin siinäpä kysymys et miten säästää. Suurin säästö tulee ehkä siitä, ettei oikeasti ostaa mitään, mitä ei todella tarvi. Tai jos ostat, niin kirjaa ylös parin kuukauden ajan kaikki ostokset, niin ehkä sitten näkee paremmin, mihin rahat menee. Tai sitte todellaki myyä kaikki ylimääränen ja tarpeeton pois ja kerätä niistä saadut rahat säästöpossuun.

    Nyt haluttais itellä ostaa uudet koristetyynynpäälliset. Oon jo monta iltaa jahkannu ja miettiny et pitäiskö, kun pitäis säästää siihen unemien keittiöön ;) Sit päätin laittaa vanhat myyntiin ja jos ne menee kaupaksi, nii sit voin ostaa uudet. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu olenkin alkanut pitämään kirjaa tuloista ja menoista :) pitäisi muistaa vaan ne kaikki pienimmätkin ostot sinne listata, niistä kun äkkiä kertyy iso virta.

      Poista
  4. Hmm, en tiedä onko mulla mitään hyviä säästövinkkejä :D Mä oon aina ollu hyvä säästään rahaa, kuulemma jo lapsena ollu ihan erilainen rahan käyttäjä kun mun veljet. Mä avasin säästötilin aikanaan kun alotin koulun ohella ilta-ja viikonloppu työt. Sitä ennen mun palkka meni aina ja mietin kuun lopussa että mihinhän ne rahat on oikein menny? Sit kun avasin säästötilin, laitoin heti palkan tultua säästöön rahaa ja tätä samaa toteutan vieläkin, ainakin kun on "tilipäivä" niin pistän tietyn summan säästöön. Helpompi mulle kun pistän rahat heti säästöön ja elän sitten käyttötilillä olevien varojen mukana loppu kuun, jotenkin suuri kynnys siirtää sieltä säästötililtä rahaa pois joten ne pysyy siä aika hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, voi että kun itsekin olisi aikoinaan tajunnut jotain tuollaista! Aina sitä oli "muka" tärkeämpää rahanmenoa... no mutta koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, eihän?

      Poista